MIT Mobile Experience Lab의 Green Wheel Project

UX/UI/기획 2010.04.25 17:48 Posted by 일리걸디펜스

MIT Mobile Experience Lab (이하 Lab)에서는 여러가지 프로젝트를 추진하는데, 그 중 하나인 GreenWheel 프로젝트에 대해서 살펴볼까 합니다.

 

The GreenWheel is a modular, electric-assist wheel that can easily be fitted to any standard bicycle. It was first prototyped and demonstrated by Smart Cities in September/October 2008.

 

The GreenWheel’s design packages the essential mechanical and electrical elements in a compact, modular hub unit that (1) complies with the demanding form constraints of a standard bicycle wheel and can be fitted to any standard bicycle, (2) requires no wires or other physical connections to other parts of the bicycle, and (3) provides an attractive combination of high performance, high reliability, and low manufacturing cost. The modular design of the GreenWheel also allows it to be customized for different contexts and uses without changing its overall form.

 

The GreenWheel does not alter the look and feel of a bicycle or the familiar experience of riding a bike. It discreetly provides some assistance when and where you need it – for example, when facing a challenging hill, when the weather is particularly hot, when you want to commute to work without getting sweaty, or when you simply want to keep up with younger and fitter riders. You just set your desired level of pedaling effort, and the GreenWheel automatically kicks in when you exceed that. It also cuts out when you stop pedaling.

 

GreenWheel bikes are classified and regulated as bicycles. You can ride them anywhere you can ride a manual bicycle, and you don’t need a scooter or motorcycle license.

 

The GreenWheel uses the latest high-performance lithium-ion battery technology. The batteries can be recharged in just 1-hour from a standard 110V electrical outlet or faster, if desired, from special charging racks. They are long lasting, reliable, and provide sufficient capacity for a full day’s riding. 

 

Green Wheel - Scenario Intro from MIT Mobile Experience Lab on Vimeo.
Green Wheel은 자전거 뒷축에 있는 장치에 동력을 저장한 다음 그 에너지를 이용해서 자전거의 진행을 돕는 장치이며, 자전거 앞쪽에 부착된 디바이스가 현재 동력 저장 상태와 네비게이션의 역할을 하게 됩니다.


Green Wheel - Scenario 1: Distributed data sensing from MIT Mobile Experience Lab on Vimeo.
각각의 Green Wheel은 분산된 데이터 저장 장치로서 거리의 소음정도와 도로 상태등을 서버로 송신해서 이를 DB화 하게됩니다.


Green Wheel - Scenario 2: Citizens' Watch from MIT Mobile Experience Lab on Vimeo.
도로가 홰손된 경우에는 사진 데이터를 서버에 전송하게 됩니다.


Green Wheel - Scenario 3: Asynchronous Urban Competitions from MIT Mobile Experience Lab on Vimeo.
비동기 경쟁 : 같은 코스를 주행한 다른 사용자 또는 자신의 기록과 경쟁을 할 수 있습니다.


Green Wheel - Scenario 4: Peer-to-Peer Freight from MIT Mobile Experience Lab on Vimeo.
Green Wheel 사용자에게 물품의 주문/배달도 의뢰할 수 있습니다. 12달러인데 돈 받는 장면은 안나옵니다. 전자결재일지도 모르겠네요.


Green Wheel - Scenario 5: Dynamic Routing - Bike Sharing from MIT Mobile Experience Lab on Vimeo.
급하게 자전거가 필요한 경우에는 가지고 있는 디바이스를 이용해 주변의 Green Wheel 사용자에게 도움을 요청하고, Green Wheel 사용자는 이를 자신의 디바이스를 통해 응답한 다음 자신의 자전거를 빌려줄 수 있습니다. 여기서는 8달러에 빌리네요.


Green Wheel - Scenario 6: Health navigation from MIT Mobile Experience Lab on Vimeo.
모든 Green Wheel 장치를 통해 축적된 데이터 베이스를 통해 제공되는 깨끗한 길안내를 받을 수 있습니다.


Green Wheel - Scenario 7: Cultural trip from MIT Mobile Experience Lab on Vimeo.
관광안내 지도의 역할도 합니다.


Green Wheel - Scenario 8: Family safe trip from MIT Mobile Experience Lab on Vimeo.
자녀의 Green Wheel 장치와의 거리 및 방향도 알려줍니다. 미아방지 프로그램이죠.


Green Wheel - Scenario 9: Visualization / Advertisement from MIT Mobile Experience Lab on Vimeo.

어서 상용화 되서 모두가 혜택을 받을 수 있으면 좋을 것 같습니다.

위에서 계속 나온 디바이스의 경우는 전용 기기도 나올 수 있겠지만, 스마트폰이 그 자리를 대체할 수도 있을것 같습니다. 모바일 혁명은 정말 빠르게 진행되고 있네요.